Marturii - partea a doua
Parinte, m-am gândit că este mai important să vă scriu despre ceea ce mi s-a
întâmplat mie în acesti doi ani decât examenul meu, pentru care si asa nu prea
pot să învăt. Consider că este foarte important pentru că ei sunt foarte periculosi,
au deschis centre în aproape toate orasele din tară si s-au infiltrat chiar
si peste hotare, în Danemarca, unde au trimis pe unul de încredere, Narcis I.
Sunt convinsă că mă urmăreau mai dinainte; alegeau anumite persoane, le urmăreau,
le făceau anumite vrăji si actionau prin oamenii din jurul acelor persoane.
Acest grup dubios s-a pregătit cu câtiva ani înainte de revolutie. Se intâlneau
pe ascuns si primeau initierea de la acel dubios profesor. Ceea ce au învătat
acolo nu stiu, dar stiu că aveau loc orgii sexuale, făceau amor mai multi între
ei, fete si baieti împreună, cu anumite consacrări înainte; de obicei consacrau
profesorului, acestui Gregorian Bivolaru, care, am înteles, că de la vârstă
destul de mică a început să fie inspirat de duhuri rele si initiat în aceste
lucruri. Foloseau foarte mult tehnicile de Tantra-Yoga, o tehnică prin care
ei spuneau că ridică nivelul spiritual al omenirii dar nu făceau altceva decât
să-1 scadă.
Evenimentele se petreceau cu câteva luni inainte de revolutie. După ce am divortat,
m-am mutat din seria în care eram la facultate într-o altă serie, unde era si
un băiat, Călin, care practica yoga. După ce 1-am cunoscut, stările mele au
început să se schimbe, să se înrăutătească. Ei făceau meditatii la anumite ore;
la aceste ore simteam o exacerbare sexuală si diminuare a capacitătilor intelectuale.
De asemenea mai erau două fete dintre cele mai periculoase, surorile gemene
Mihaela si Gabriela, care actionau asupra noastră si în special a mea; începând
să-mi scadă interesul pentru învâtat si să-mi crească interesul pentru băieti,
fumat... Să revin la Călin. A început să-mi vorbească de profesorul lor Gregorian
Bivolaru, că este un mare eliberat, că detine forte supranaturale, că este o
fiintă deosebită, că poate să facă orice doreste, că poate să apară sau să dispară
intr-un loc... îmi spunea că va fi revolutie, că profesorul si ei lucrează pentru
acest lucru, că va cădea Ceausescu si că Grig era închis de comunisti într-un
fel de spital de nebuni, dar că-1 vor elibera. A început să-mi dea cărti, să-mi
vorbească despre Tantra-Yoga, să-mi spună că ei aveau anumite intâlniri amoroase
în grup, fete si băieti la un loc si că asta îi ajută să evolueze spiritual.
Toate aceste lucruri mă speriau dar actionau atât de mult asupra mea încât eram
ca într-un fel de vrajă.
Imi cumpărasem masină si acest băiat se oferise să mă învete să o conduc. Fratele
meu, a sesizat un comportament ciudat la mine si mi-a spus că astia sunt sectanti,
că sunt nebuni, să o termin. Eu m-am certat cu el si am continuat să vorbesc
cu Călin.
După un timp a fost vacantă, perioadă în care mi-am revenit putin si am început
să mă detasez de ce-mi spunea băiatul acela, să-i consider si eu nebuni. La
putin timp a avut loc revolutia si acest lucru m-a determinat să-mi recapat
încrederea în Călin, pentru că el îmi spusese că va fi revolutie, si, deci să
cred că ei detin anumite puteri supranaturale.
Deschiderea cursurilor de yoga a avut loc la Casa de cultură ''Mihai Eminescu''.
Eu nu aveam de gând să mă duc dar acest coleg m-a luat pe sus. Acolo era o atmosferă
foarte ciudată; toti cei apropiati ai lui Grig erau ca niste roboti teleghidati.
Eu m-am asezat în spate, nici nu 1-am văzut bine pe Grig, dar a actionat asupra
întregii săli încât incepusem să simt o dragoste foarte mare si un sentiment
de bucurie fată de o persoană pe care nu o cunosteam. După aceea 1-am văzut
si m-a surprins neplăcut înfătisarea lui hidoasă, dar vraja era atât de mare
încât nu am putut să rezist ei.
După aceea am mers la Casa de Cultură a studentilor si în continuare acasă la
unul Florin, tot coleg de facultate cu noi. Atmosfera era foarte ciudată, eram
buimăcită de tot ce se intâmpla acolo, parcă erau cu totii în transă.
A urmat înscrierea si au început cursurile si conferintele. Am început să simt
în jurul capului ca o sferă si încet, încet să mă golesc de toate gândurile
personale, trăirile mele, să uit de părinti, de copil, de sot si totul să fie
înlocuit cu o dragoste fanatică fată de acest ''guru''. Ei sustineau că aceasta
este o cale de eliberare Bahti-Yoga prin dragoste. Sustineau si alte mari aberatii:
că Tantra Yoga este de două feluri: Tantra Yoga de mâna stângă, când practici
actul sexual si te închini zeului Shiva si zeitei Kalisa si Tantra Yoga de mâna
dreaptă, când te gândesti la Domnul Iisus Hristos fără să practici actul sexual.
Vă dati seama ce aberatii!!!
Incet, încet începusem sa-mi pierd mintile si să mă îngras, să-mi apară tot
felul de stări sexuale ciudate si să trăiesc într-o letargie permanentă. Am
început să iau contact cu lucruri foarte ciudate, cu o lume nouă, cu o nebunie
completă. La ei totul se împărtea în yin (-) feminin si yang (+) masculin. Fetele,
ne spunea, că simt mai mult yin si băietii mai mult yang si prin cuplarea acestor
două se ajunge la echilibru; că el, profesorul, era cu totul yang si că pentru
a rezista în planul acesta avea nevoie de atâtea fete.
La cele două surori gemene, Mihaela si Gabriela, era casa de desfrâu. Aici aveau
loc intâlnirile amoroase cu diferite fete pe care le agătau prin oras sau prin
împrejurimi. Am înteles că inainte de revolutie acest grup format cam din 29-30
de membri ducea o viată de desfrâu complet. Avusese întâlniri amoroase în grup,
fete cu băieti, băieti cu fete la grămadă, cu consacrare inainte, de obicei
unui zeu sau direct profesomlui. Eu am reusit să văd anumite poze ale unor fete
desfrânate, goale, si alte lucruri dubioase.
Eram o slugă credincioasă, nu participam la aceste lucruri dar stiam că se petrec.
De câteva ori am fost si eu păcălită de Călin si de o fată Luisa. Am dormit
la această fată si ei nu mi-au spus ce aveau de gând. Au făcut un cerc, m-au
pus să stau cu o mână în mâna unuia si cu o mână în mâna celuilalt, au bolborosit
ceva, au spus că au făcut o consacrare si după aceea a intretinut relatii sexuale
cu amândouă. A fost oribil, nu am simtit nici o plăcere decât dezgust si o stare
de nervi, cum am putut ceda insistentelor lor. Ei sustineau că circulă anumite
energii din centru Shwadisthana spre cap pe care ei vor să le ducă cât mai mult
la cap, de aceea după ce făceau dragoste, stăteau în cap. Totul era o tehnică,
nu exista nici un sentiment unul fată de celălalt, ci numai dorinta de evolutie
spirituală a fiecăruia. Eram un grup care după terminarea cursurilor mai rămâneam
si discutam cu Grig, timp în care nu se discuta mare lucru, dar el ne inducea
mai pregnant în stările de iubire si devotiune fată de el. Tin minte că după
primele cursuri eram într-o stare de exaltare foarte mare, simtind si un minunat
parfum de violete. Eram într-o stare de fericire nemaiîntâlnită, asa o consideram
eu, dar de fapt era cea mai ordinară stare de hipnoză, de transă...
A urmat o perioadă în care Grig mă solicita zi de zi cu masina, sub diferite
pretexte. Stările mele erau din ce în ce mai accentuate încât începusem să trăiesc
amorată numai de ''guru''. Mă îndepărtasem de părinti, de copil si de fratele
meu, cu care stăteam după ce m-am despărtit de sot. Au fost câteva luni din
viată în care am avut un program limitat, fiind ca într-o închisoare. Acasă
ajungeam din ce în ce mai rar, deoarece erau persoane care mă puteau convinge
că ceea ce fac eu nu este yoga, ci doar o nebunie impusă de un mare nebun.
Si în grup viata decurgea la fel; toti erau preocupati de sex, tantra, devotiunea
fată de Grig si cam atât, nimic în plus, cu câteva mici exceptii; persoane pe
care Grig le considera ajutoarele lui si care detineau anumite puteri paranormale,
cum ar fi Narcis Iancău, Claudiu Trandafir, Catrina Nicolae.
Nu pot să-mi explic ce fel de maestru era el atâta timp cât se întâlnea zi de
zi cu mai multe fete, si erau unele pe care nu le mai vedea niciodată. Cel fel
de initiere le acorda atâta timp cât nu-1 interesa soarta evolutiei lor. Isi
făcea plăcerea, le folosea energia, apoi, la revedere.
Care îi plăceau mai mult erau imediat introduse în aceste stări de transă si
se îndrăgosteau nebuneste de el, încercând să mai obtină o nouă intâlnire.
Asa zisa metodă a evolutiei spirituale se manifesta prin faptul că toti se sărutau
între ei, făceau dragoste indiferent cu cine si foloseau tot felul de tehnici
ciudate. Agătau fete tinere pe stradă sub pretextul că vor poza pentru revista
yoga, erau duse într-un apartament din Berceni unde se întâmplau multe orgii.
Practicau diverse perversumi sexuale sub pretextul evolutiei spirituale--calea
lui de a evolua spiritual.
Am uitat să spun că pe mine m-a pus la un regim foarte sever, spunând că am
o ''Karmă'' foarte grea, că am multe greseli din vietile anterioare si m-a pus
să mănânc nouă luni numai grâu si orez si să beau apă, regimul Oshawa, ca să
mă vindec. Era să mor datorită lor. In special profesorul Gregorian făcea farmece
asupra mea.
Intr-o zi am simtit cum îmi iese sufletul din trup si la un moment dat a sunat
telefonul. Era o colegă, căreia i-am spus că-mi este foarte rău. Mi-a spus să
mă rog; eu nu mă mai gândeam la acest lucru. Am luat Biblia si am citit ''Tatăl
nostru'', revenindu-mi ca prin minune. A doua zi când am mers la cursuri Grig
mi-a spus că sunt mare. Mi-a sugerat că el mi-a ajutat si nu Domnul nostru Iisus
Hristos, cum gândeam eu.
La mare faceau plajă la nudism, complet dezbrăcati, si fete si băieti; Grig
făcând poze la fete în diferite pozitii, chiar si la unii băieti. A făcut un
film cu o fată dormind goală si am asistat si eu la aceste filmări. Mai târziu
mi-am dat seama că Grig este diavolul pe pământ si încerca să pozeze în persoană
pozitivă.
Mă gandesc cu groază câte lucruri făceau, cât actionau asupra altora. Atâta
tineret, atâta studentime distrusă de la facultătile de Drept, ASE, Arhitectură,
Matematică si chiar de la Teologie (Gabriela B.).
***
Rândurile de mai jos ti se adresează tie cititorule, pe care va fi vrut Bunul
Dumnezeu să le găsesti în cărticica aceasta. Nu stiu dacă avem aceeasi credintă;
eu sunt ortodox, mărturisesc pe Hristos Iisus, Fiul lui Dumnezeu, Care S-a pogorât
din ceruri si S-a făcut om, asemenea cu noii oameni, ca să ne cheme, prin păzirea
poruncilor Lui adunate în Sfânta Scriptură, părtasi si împreună mostenitori
ai împărătiei Cerurilor.
Poate dacă tu, cel ce citesti aceste rânduri, esti cât de cât crestin, si poate
mai mergi si la biserică si porti grijă de sufletul tău, de ceea ce o să se
întâmple cu el după moarte, o să fii cu luare aminte la cuvintele Proorocului
împărat David: ''Auziti acestea toate neamurile, ascultati toti cei ce locuiti
în lume: pământenii si fiii oamenilor, împreună bogatul si săracul. Gura Mea
va grăi întelepciune si cugetul inimii mele pricepere. Pleca-voi spre pildă
urechea mea, tâlcui-voi în sunet de psaltire gândul meu. Pentru ce să mă tem
în ziua cea rea, când mă va înconjura fărădelegea vrăjmasilor mei? Ei se încred
în puterea lor si cu multimea bogătiei lor se laudă. Nimeni însă nu poate să
scape de la moarte, nici să plătească lui Dumnezeu pret de răscumpărare, că
rascumpărarea sufletului este prea scumpă si niciodată nu se va putea face,
ca să rămână cineva pe totdeauna viu si să nu vadă niciodată moartea. Fiecare
vede că inteleptii mor, cum mor si cei neîntelepti si nebunii, si lasă altora
bogătia lor. Mormântul lor va fi casa lor în veac, locasurile lor din neam în
neam, desi numit-au cu numele lor pământurile lor. Si omul, în cinste fiind,
n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte si s-a asemănat
lor. Această cale le este sminteală lor si celor ce vor găsi de bune spusele
lor. Ca niste oi în iad sunt pusi, moartea îi va paste pe ei. Si-i vor stâpâni
pe ei cei drepti si ajutoml ce-1 nădăjduiau din slava lor, se va învechi în
iad. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca.
Să nu te temi când se îmbogăteste omul si când se înmulteste slava casei lui.
Că la moarte el nu va lua nimic, nici nu se va coborî cu el slava lui, chiar
dacă sufletul lui se va binecuvânta în viata lui si te va lăuda când îi vei
face bine, totusi el va intra până la neamul părintilor lui si în veac nu va
vedea lumină. Omul în cinste fiind n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor
celor fără de minte si s-a asemănat lor''. Si încă: ''Fericit bărbatul, care
n-a umblat în sfatul necredinciosilor si în calea păcătosilor nu a stat si pe
scaunul hulitorilor n-a sezut; ci în legea Domnului e voia lui si la legea Lui
va cugeta ziua si noaptea. Si va fi ca un pom sădit lângă izvoarele apelor,
care rodul său va da la vremea sa si frunza lui nu va cădea si toate câte va
face vor spori. Nu sunt asa necredinciosii, nu sunt asa! Ci ca praful ce-1 spulbera
vântul de pe fata pământului. De aceea nu se vor ridica necredinciosii la judecată,
nici păcătosii în sfatul dreptilor. Că stie Domnul calea dreptilor, iar calea
necredinciosilor va pieri'' (Psalmul 48, Psalmul 1).
Arâtat este că cel ce se abate de la.legea lui Dumnezeu, croindu-si credinte
după placul lui, nu va fi primit la fericirea cea vesnică, făgăduită celor ce
cred.
Esti yoghin si cauti desăvârsirea? Ia calea crucii, cale împărătească spre cer.
Desăvârsirea este lucru anevoios si bărbat desăvârsit este cel care se biruie
pe sine în tot lucrul. Ce folos ai tu că te închini în fata unei hârtii, a unei
''yantre'' si meditezi asupra sensului continut în ea? Sau stai în cele mai
de batjocură pozitii? Oare astea îti tin de foame sau de sete? Oare când esti
bolnav, yantra te va vindeca? Trebuie să fii nebun să crezi asta. Rupe-o sau
arde-o si vezi dacă îti poate face vreun rău, sau să se apere de tine. Iar dacă
ea însăsi nu-si poate face un bine, cum ar putea să ti-l facă tie? Oare când
te necăjeste lumea si te dusmăneste, ai dintr-însa vreun folos? Ce lipsiti de
minte trebuie să fim ca să ne închinăm unui lucru neînsufletit, care nu are
ochi si nu vede, nu aude, nu miscă si este făcut de mâini omenesti, si să nu
dăm adevărata cinste Celui Care ne-a zidit pe noi, făcându-ne si ochi, si urechi
si mâini si picioare, Celui prin a Cărui poruncă curge ploaia, rodeste pământul,
creste grâul si avem ce mânca si noi nemultumitorii!
Iată ce spunea Fericitul Augustin: ''Ingâmfat încă in adâncul nelegiuirii, obosit
de mine însumi, mă duceam pe cărări sterpe, presarate cu dureri multe, departe
de Tine, Dumnezeul meu!''.
Mincinoasă este stiinta pe care ti-o predă ''maestrul'' tău, yoghinule, si este
de la diavol primită, chiar dacă tu nu crezi. Mincinos este si el, care nu a
făcut-o din dragoste pentru tine, ci, în adâncul ticălosiei lui, a vrut să se
mărească în ochii lumii prin înselarea atâtor suflete nevinovate. Dar mortii
nu i se va putea opune, căci tot trupul este muritor. L-ai văzut pe el fericit?
Cum poti să-i ceri ceva care nici el nu are si nu poate să dea? Din rodurile
lui îl vei cunoaste. Imi vei răspunde poate că ti-a descoperit adevărul. Au
fost atâtia oameni întelepti care pretindeau că învată pe altii adevărul, si
acum nici nu se mai aude de numele lor, s-au stins ca fumul, pentru că nu erau
vietile lor la fel cu învătăturile si ei căutau să fie vesnici aici pe pământ.
Si atunci, tu cauti adevărul la oameni? Adevărul este vesnic si nu locuieste
împreună cu răutatea. Caută-L pe Domnul si El îti va descoperi întelepciunea.
Citeste din Scriptură Faptele Apostolilor si apoi te întreb: pe cine slăveste
acum toată lumea crestină? Pe Petru, pe Pavel, de care nu este lumea vrednică
si pe care acum îi pomeneste cu laude, care în vremea lor erau huliti, bătuti,
si izgoniti de prin cetăti. Ei nu erau nebuni să se închine pietrelor, lemnelor
sau să se creadă reîncarnati din dobitoacele cele mai josnice! Ei se închinau
lui Dumnezeu Cel Atotputernic, Căruia când vrea să cutremure pământul, cine
îi va putea sta împotrivă? Poate tu, cu meditatiile tale! De ce n-ai făcut-o
atunci, de câtiva ani încoace, de când mor oamenii pe sub dărâmăturile caselor?
Te uiti la o lumânare si-i contempli flacăra? Dar de ce nu te duci cu gândul
la Cel ce a făcut focul? Dacă în flacăra lumânării nu poti tine degetul, ce
o să faci în focul cel vesnic?
Tu îti purifici trupul, zici. Nu este o osteneală zadarnică? Când o să mori,
ti-1 vor îngropa ceilalti sub pământ, ca să putrezească asa cum putrezeste gunoiul.
Dar sufletul tău, cel ce este netrupesc, nu va lua cu el nici bogătie, nici
cinste, nici frumuseti, nici desfătări, mâncăruri si băuturi alese. Acestea
din pământ sunt si în pământ se vor întoarce.
A practica, si chiar numai a gândi si crede în yoga sau altă filosofie necrestină,
este o faptă foarte rea, căci nesocoteste pe adevăratul Dumnezeu. Si când sufletul
iese din trup si rămâne cu faptele lui bune si rele si când se judecă sufletul,
dacă cele rele trag mai mult, se aruncă amărâtul nostru suflet într-un loc cumplit
si întunecat, unde rămâne să se chinuie în vesnicie.
Iar înselătorul care învată pe oameni yoga, în ticălosia lui, n-o să-ti vorbească
niciodată de acestea, ci poate de Budha, de Brahma, de Vishnu sau alte zeităti
păgâne indiene pe care le adoră el.
Ca să ne încredintăm mai bine de cele spuse, să mergem (duminica si în sărbători
la biserică, să ascultăm sfintele slujbe, si să aflăm de acolo, din învătăturile
si vietile sfintilor care se citesc, câte minuni înfricosate făcea Dumnezeu
prin aceia, încât si muntii îi mutau din loc cu rugăciunea. Să ne închinăm si
la sfintele lor moaste, care sunt dovada că ei sunt cinstiti de Dumnezeu, încât
le-au fost răsplătite si trupurile cu darul neputrezirii, al vindecărilor si
altor faceri de minuni si care sunt dovada că noi vom învia si că sufletele
lor sunt în mâna lui Dumnezeu, si nu trimise iar să se chinuie pe pământ, în
trupuri de câini, pisici, pesti, fiare sau alte dobitoace necuvântătoare.
Si să nu fim ca evreii cei necredinciosi care nu au crezut în Hristos, ci L-au
batjocorit, ci L-au bătut si răstignit pe cruce ca pe un tâlhar de rând, ca
să nu avem cumva după moarte plata lor, în chinurile cele vesnice, ci să ne
întoarcem către Dumnezeu, ''Care nu oboseste iertând'' si să-I păzim poruncile,
ca să ne invrednicim si de fericirea de aici si de cea vesnică, nepovestită
(Climent P.).
***
In yoga totul este asa de bine ''calculat'', verificat, demonstrat, argumentat
cu tot felul de explicatii care de care mai stiintifice, încât are o mare priză
îndeosebi la intelectuali si studenti, care sunt efectiv acaparati, sedusi complet
de toate misterele acestei yoga, mistere care de fapt se transformă în adevărate
demonstratii si argumentatii stiintifice, ceea ce câstigă foarte multă încredere
celor ce au ''ceva carte'', dar care duc lipsă de credintă.
De fapt, pentru a întelege yoga, nu este nevoie de credintă atâta timp cât există
n+1 rationamente si demonstratii care vin să facă apel doar la intelectul omului,
la ratiune, stimulând încrederea în fortele sale proprii, dar mai ales mândrie
si orgoliu.
In ''Elemente fundamentale în practica yoga'', carte scrisă de Dan Bozaru, intâlnim
multe confuzii, idei, din crestinism si păgânism. Astfel, la pag. 10, ''Studiul
individual'', găsim o mare confuzie, o mare eroare. Eroarea este a crede că
diferentele stau doar în denumirea diferită dată lui Dumnezeu (Brahma, Shiva,
Tao, Alah, Dumnezeu-Tatăl), fapt care automat crează si confuzie. De ce? Pentru
că acest Dumnezeu nu e înteles în acelasi fel de către toti. De exemplu, intr-un
fel îl înteleg pe Dumnezeu taoistii (Dumnezeu este asa numitul principiu unic
numit TAO, universal exprimat în complementaritatea yin-yang în care yin este
principiul universal feminin iar yang este principiul universal masculin) si
in alt fel crestinii (Dumnezeu Cel în trei ipostasuri--Tatăl, Fiul si Duhul
Sfânt). In hinduism Dumnezeu se manifestă sub forma a zece mari puteri cosmice,
Maha Vidya, care sunt personificări eterne infinite sau Shaktis-uri ale lui
Brahma, adică ale lui Dumnezeu.
Unul din ''marile secrete yoghine'' este tocmai intrarea în rezonantă (chiar
telepatică) cu aceste puteri cosmice, cu fiecare din ele, prin asa-zisele MANTRE
(Mantra=vers vedic, formulă rituală cu valoare magică, vezi ''Note la Bhagavd-gită'').
De mentionat este faptul că atunci când se predau la cursurile de yoga aceste
mantre se vorbeste de o prealabilă pregătire a fiecărui yoghin pentru ''implementarea'''
mantrei, mantră care nu trebuie divulgată nimănui, nici măcar yoghinilor...
Ideea interesantă care totusi derivă din afirmatia că nu există decat o diferentă
de denumiri date lui Dumnezeu, ne poate trimite la Vechiul Testament si Marele
Prooroc Ilie, care în mod demonstrativ a arătat că credinta în Baal este o credintă
desartă, o închinare la idoli, de unde vedem că diferenta nu stă numai în denumire.
O altă idee interesantă, cel putin pentru mine, este aceea că desi se zice si
se scrie: ''yoga este un sistem filosofic traditional...'' si multi dintre instructorii
de yoga chiar fac afirmatii intr-una, bătand moneda pe faptul că yoga nu este
o religie, ci un sistem filosofic, un mod de a trăi, etc... totusi, ciudat,
abia acum după studii destul de intense, pline de pasiune chiar, după practică
si meditatii repetate cu privire la yoga, as putea afirma pe bună dreptate,
zic eu, că ambele afirmatii făcute mai sus sunt adevărate: yoga într-adevăr
nu este o religie, insă este o sinteză extraordinar de bine concepută a tuturor
religiilor (as putea să o numesc diabolică), diabolic de bine concepută si realizată,
o mare capcană, o intensă seductie...
Găsesti în ea tot ceea ce doresti, ceva din fiecare religie, ea putând fi practicată
de toti oamenii, indiferent de religia lor. Iată deci ce mare asemănare între
asa zisa religie ''New Age'' si yoga!
In aparentă atât yoga cât si isihasmul par doar să aibă ceva comun. In esentă,
nu. Aparenta este dată de ''meditatie'' care apare ca mijloc de comunicare cu
Dumnezeu. De ce nu si în esentă? Pentru că practica yoga are la baza sa principiul
rezonantei care presupune o exteriorizare prin expansiunea câmpului constiintei,
a corpurilor subtile în afara celui fizic, printr-o meditatie chiar asupra acestui
lucru, adică pacea, linistea pe care încerci să o creezi vine prin constientizarea
faptului că fiinta ta creste, creste, se amplifică din ce în ce mai mult în
afară, mărirea aurei, a câmpului constiintei cu senzatia că esti peste tot,
în întreg universul, că fiinta ta, sufletul (care este microuniversul) intră
în rezonantă cu macrouniversul, cu întreg cosmosul, cu însăsi Divinitatea, de
unde si ideea arhivehiculată de yoghini: ''Cunoaste-te pe tine însuti si vei
cunoaste astfel tot universul împreună cu fortele ascunse ale sale''. Oricum,
acesta a devenit deja un exercitiu yoghin foarte utilizat si îmbinat cu tot
felul de alte posturi sau forme de meditatie.
In isihasm lucrurile stau cu totul altfel. In Filocalia nr. 7 si 8, se vede
că aceste tehnici de meditatie isihastă presupun o interiorizare profundă cu
o atentie îndreptată ferm spre inimă si aducerea lui Hristos acolo cu rugăciunea
inimii, prin smerenie.
Totul în tehnicile de rugăciime isihastă presupune interiorizare, atentie îndreptată
în interior, centrul vital inima, Hristos în inimă, chemarea Lui prin rugăciunea
neîncetată a inimii (în timp ce în yoga, mai ales starea de extaz Samadi Nirvana
sunt caracterizate de realizarea asa numitului ''vid creator benefic'' fară
de care nu poate exista iluminarea, extazul), si bineînteles o stare profundă
de smerenie pe care nici o tehnică yoga nu o presupune, ba chiar indirect o
exclude tocmai printr-o creare aproape inconstientă dinainte a unei stări de
beatitudine, de abandonare totală în voia lui Dumnezeu, prin unirea, contopirea
cu El; adică prin mentalizarea aceasta nu se mai poate vorbi nici de smerenie,
nici de umilintă, nici de lacrimi, ci doar, bine zis, de ''vid''.
Multi practicanti, sau mai bine zis multi dintre cei care încep practica yoga,
întâmpină greutăti si în yoga fizică (Hata-Yoga) si mai ales în tehnicile de
meditatie care la un moment dat îti induc o stare de teamă interioară, chiar
de frică, bine întemeiată tocmai datorită acestei ''abandonări'' totale în bratele
Universului, doar pe temeiul asa numitei rezonante, fară nici o logică, fară
nici o ratiune clară, precisă. O abandonare în Necunoscut, fără cuvinte, adică
fără rugăciune, fără nimic.
Multi zic că ei practică doar Hata-Yoga, fară să facă meditatie, pentru sănătate.
Dar este o mare eroare, pentru că yoga fizică este nulă fără mental, pentru
că ea presupune, implică, în mod automat mentalul prin concentrările care se
fac pe anumiti centri de fortă (de energie) din organism. Si iată ce zic chiar
yoghinii: ''yoga ca o banală gimnastică este o yoga periculoasă. O yoga fară
spiritualitate este o yoga periculoasă. Yoga în ea însăsi este o gigantică fortă
neutră ce poate trezi o fortă impersonală (?) extraordinară, asemănătoare, analogic,
vorbind, cu soarele sau cu electricitatea...'' (Yoga si Viata, anul 1. nr. 2,
cap. Yoga si spiritualitatea).
Aceasta este intr-un fel adevărat, pentru că au fost destui care neluând-o în
serios au avut probleme de tot felul, chiar si anumite forme de nebunie. Totodată
acest fragment este ca o invitatie seducătoare, indirectă, inconstientă în ceea
ce se numeste yoga: ''Jocul în care dacă intri, trebuie să joci până la capăt''
(zic instructorii de yoga). Destul de curioasă afirmatia...
O altă problemă ar fi aceea că asupra Indiei poate să plutească un mare semn
de întrebare, la care yoghinii nu prea reusesc să răspundă fără echivoc. Intrebarea
este: Cum se face totusi că o tară ca India, în care trăiesc atâtia yoghini
si chiar mari întelepti, (cei care au fost plus cei care simt), în care sunt
atâtia câlugări, mai ales în podisul Tibet (marii yoghini tibetani detinători
a tot felul de puteri paranormale), nu au putut si nu au reusit si nici nu reusesc
să facă ceva pentru propria lor tară; tară care nu numai că nu se remarcă a
fi vreo putere economică în lume, sau mai stiu eu ce calitate, dar cu atât mai
mult e o tară în care bântuie tot felul de boli dubioase, cu un nivel de trai
destul de scăzut si, ce să mai vorbim despre spiritualitate sau nivel de gândire,
inteligentă, la care sunt destul de jos.
După cum se poate lesne observa în toate aceste teorii, filosofii, idei yoghine,
budhiste, taoiste... se pleacă de la căutarea binelui, a face bine, a fi echilibrat,
a păstra echilibrul, dar răul este atât de confuz definit că aproape nici nu
se aminteste de el, ajungând în cele din urmă să fie identificat cu Dumnezeu,
căci, zic ei: ''Totul este Dumnezeu'', iar ''Dumnezeu este iubire''. Iată cum
răul se sustrage, se transformă, venind apoi să-ti soptească, ca la început
strămosilor nostri în grădina Edenului: ''Veti fi ca Dumnezeu '' . In yoga chiar
se merge pe ideea acestei potentialităti.
Dar totusi, cum putem noi, creatia lui Dumnezeu să fim Dumnezeu? Cum s-ar putea
oare creatia lui Dumnezeu să se identifice cu El? Cred că noi, creatia sa, niciodată
nu putem fi El!
Si iată cum a luat nastere credinta nu în idolul Soare sau in Lună, ca în timpurile
străvechi, ci astăzi se naste o nouă credintă având drept idol OMUL, prin credinta
lui nemăsurată că ar putea deveni Dumnezeu. (Mirabela C.).
***
Din nevinovata respiratie, de care m-am ocupat, am constatat că se foloseste
si se urmăreste acumularea energiei ''prana'' din aer, prin dirijarea mintii
si a atentiei la timpii de pauză, inspiratie, pauză, expiratie, prin care dobândim
o energie în stare să relaxeze. Nu am avansat prea mult în practică, totusi
am obtinut unele rezultate în stările de oboseală accentuată.
Ce pot spune, este că în aparentă nimic grav, ci de mare folos. Ca efecte, de
care este aproape imposibil să-ti dai seama în timpul practicii, este mumifierea
simtului sacru cu care ne-a înzestrat Dumnezeu, o împietrire a inimii datorită
stăpânirii de sine prin dirijarea psihicului si luarea aminte continuu la el.
Mai afectează simturile afective si comportamentul cu cei din jur, devenind
printr-o măndrie nebună si iubire de sine, prea plin de sine, mărginindu-i pe
toti ceilalti semeni, fiind dumnezeul lui si rob al ''eu-lui'' (Viorel G.).
***
Omul cât trăieste trebuie să-L aibă călăuză pe Iisus, cu toată întelepciunea
Sa. El reprezintă un ideal măret ce ne transformă trupul si sufletul. Rătăcirile
sunt multe, iar yoga poate fi asemănată cu o sectă care îsi îndreaptă atentia
mai întâi asupra trupului, prin Hata Yoga, iar mai apoi asupra mintii, prin
Zen Yoga. .
Este o disciplină, un mod de viată ce-ti oferă o curătenie exterioară si interioară
care te face să-ti îndrepti atentia doar asupra ta, si în tehnica Zen Yoga,
asupra supranumitului guru luciferic, spre a-1 venera, spre a-i urma sfaturile,
pentru a-1 diviniza. Aici este rătăcirea!
Yoga are legătură cu Orientul si toate practicile orientale te ajută să te cunosti,
să-ti cunosti puterea, dar mai ales îti oferă posibilitatea să o dezvolti, zic
ei, dar mai degrabă te amăgesti.
Ce influentă a avut în viata mea? Cred că mai bine nu mă întâlneam niciodată
cu cuvântul yoga! (Sandu P.)
capitolul urmator > Marturii - partea a treia
Despre YOGA - de parintele Arsenie Papacioc
CRESTINISM SI YOGA ?
Cuvant inainte
[ crestinism si yoga ]
Capitolul I
- Despre Dumnezeu [ crestinism si yoga ]
- Despre ingeri [ crestinism si yoga ]
- Despre diavol si demoni [ crestinism si yoga ]
- Despre Zidirea vazuta [ crestinism si yoga ]
- Despre inviere [ crestinism si yoga ]
- Despre Judecata [ crestinism si yoga ]
- Impotriva Reincarnarii [ crestinism si yoga ]
Capitolul II
Capitolul III
- Marturii - partea I [ crestinism si yoga ]
- Marturii - partea II [ crestinism si yoga ]
- Marturii - partea III [ crestinism si yoga ]
- Marturii - partea IV [ crestinism si yoga ]
Capitolul IV
Extrase din ''CRESTINISM SI YOGA ?'' de Parintele Ioan Filaret
Despre "Yoga crestina"
JURNALUL CONVERTIRII - De la zeita mortii la Imparatul Vietii [ de la YOGA la ortodoxie ]
Ieromonah SERAFIM ROSE
ORTODOXIA SI RELIGIA VIITORULUI
Cuvant
inainte
Prefata editorului la
editia a patra
Prefata autorului
Introducere
1. "Dialogul cu religiile necrestine"
2. Ecumenismul "crestin" si cel necrestin
3. "Noua era a Duhului
Sfant"
4. Cartea de fata
I Religiile "Monoteiste". Avem acelasi Dumnezeu ca si necrestinii?
II
Puterea zeilor pagani: Asaltul hinduismului asupra crestinismului
1. Atractia Hinduismului
2. Razboiul dogmelor
3. Locuri si practici hinduiste
4. "Evanghelizarea" Vestului
5. Scopul Hinduismului - "Religia Universala"
III. "Minunea" unui fachir si rugaciunea lui Iisus
IV.
Meditatia orientala invadeaza crestinismul
1.
"Yoga crestina"
2. "Zen-ul crestin"
3. Meditatia transcendentala
V.
"Noua constiinta religioasa". Cultele orientale din America anilor '70
1. Hare Krishna la San Francisco
2. Guru
Maharaj-ji pe Astrodomul din Houston
3. Tantra Yoga in muntii din New Mexico
4. Meditatie Zen in nordul Californiei
5. "Noua Spiritualitate"
fata in fata cu Crestinismul
VI.
"Semne din Cer" - Perspectiva Crestin-Ortodoxa asupra OZN-urilor
1. Atmosfera science-fiction
2. Aparitii
ale OZN-urilor si investigarea lor stiintifica
3. Cele sase tipuri de intalniri
extraterestre
4. Explicarea fenomenelor OZN
5. Semnificatia fenomenelor
OZN
VII. "Renasterea harismatica"
- un semn al vremilor
1. Miscarea
penticostala in secolul XX
2. Spiritul "ecumenist" al "Renasterii
Harismatice"
3. "Vorbirea in limbi"
4. Mediumismul "crestin"
5. Înselaciunea diavoleasca
A. Atitudinea fata de experientele "spirituale"
B. Reactii fizice care insotesc experienta harismatica
C. "Darurile Spirituale"
care insotesc experienta "harismatica"
D. Noua "revarsare"
a Duhului Sfant
VIII. Concluzie
- Spiritul Vremilor de pe urma
1.
"Renasterea harismatica" ca semn al timpurilor
A. O "Cincizecime"
fara Hristos
B. Noul Crestinism
C. "Isus vine curand"
D.
Trebuie Ortodoxia sa se alature apostaziei?
E. "Copii, este ceasul de
pe urma"
2. Religia Viitorului
Ce poate face rugaciunea ortodoxa :O asceza autentica ( de Parintele Cleopa )