[ dreapta credintă ] [ drumul sufletului dupa moarte ] [ yoga ] [ magie. vrăjitorie ] [ diavol ] [ sex ] [ avort ] [ noroc ] [ superstitii ] [ OZN ] [ muzica rock ] [ bioenergie ] [ horoscop ] [ noile buletine 666 ] [ alte religii ] [ televizor ] [ vise ] [ stiintă si religie ] [ păcate ] [ canoane ] [ căsătorie familie ] [ rugăciuni ] [ cum postim ] [ asceza ] [ foto galerie ] [ interviuri online ] [ psaltică MP3 ] [ calendar ortodox ] [ cărti ] [ duhovnici ] [ noutăti ] [ index ]
 



MĂRTURIA MAICII GAVRILIA

Pe maica Gavrilia, în lume Avrilia Papayanni (1897-1992), am întâlnit-o în Atena, la ani de zile după călătoria mea în India. Auzisem că trăise mult timp în India, că era înzestrată cu daruri duhovnicesti si că avea un mod simplu si delicat de a si-i apropia mai ales pe tineri, într-adevăr, îmi amintesc cu emotie de felul în care m-a primit, s-a îngrijit de mine si mi-a vorbit la singura noastră întâlnire dintr-un apartament al Atenei. Arăta o reală preocupare fată de mine. Mai târziu avea să-mi trimită si două scrisori, pe care din nefericire le-am pierdut. M-a impresionat de asemenea marele ei respect pentru părintele Paisie, pe care îl cunostea numai din auzite.

Eu aveam atunci 28 de ani, iar ea mai bine de 75. Ne-am asezat unul lângă altul, cu capetele aproape atingându-se, si mi-a vorbit cu nesfârsită gingăsie maternă, umplându-mi sufletul de pace. Am discutat mult si despre India. întreaga istorie a vietuirii ei acolo se află însă relatată în cartea „Asceta iubirii“, care a fost editată după moartea ei si s-a bucurat de un mare succes.

Maica 1-a cunoscut pe gurul Shivananda, care a fost maestrul gurului Satyananda, învătător la rândul său al actualului guru Niranjananda. Altfel spus, Niranjan, pe care l-am cunoscut eu, era nepot spiritual al lui Shivananda, pe care îl cunoscuse maica Gavrilia.

Inainte să devină monahie, ea a stat multă vreme în ashramul lui Shivananda, oferindu-si serviciile în cadrul spitalului învecinat care îl deservea. Iată una din mărturiile despre maica Gavrilia, cuprinsă în paginile cărtii amintite:

„Aici a avut loc si atât de însemnata ei întâlnire cu Alain (un tânăr de 26 de ani din Australia), care a reprezentat si începutul prieteniei lor, încununate în final prin botezul lui. Acest eveniment a schimbat complet atitudinea lui Shivananda fată de ea, devenind cauza focalizării asupra ei a unor fenomene stranii, pe care ni le-a descris cândva maica însăsi, la capătul insistentelor noastre asidue. Merită, poate, să fie cunoscute.

într-o noapte, pe când se afla în camera ei cufundată în rugăciune, a deschis pentru o clipă ochii si... ce să vadă? Patul era în altă parte! închise ochii si continuă rugăciunea. Peste putin timp îi deschise din nou si privi afară pe fereastră. Nu mai vedea luna! «îmi pierdusem vederea», povestea ea Elenei Virvu. «în frământarea aceea, am reluat rugăciunea cu si mai multă putere. La un moment dat, m-a răpit somnul... Când m-am trezit dimineată, vedeam iarăsi! Atunci am înteles că-mi făcuseră ceva... Când l-am întâlnit în sală pe Shivananda, m-a întrebat dacă am dormit bine.

- Da, i-am răspuns, foarte bine!

M-a privit cu mare atentie, s-a îndepărtat si a schimbat câteva cuvinte cu o monahie care bătea ceva la o masină de scris, apoi a revenit si mi-a repetat aceeasi întrebare, privindu-1 ciudat pe monahul care se afla în spatele meu. I-am răspuns din nou:

- Da, foarte bine, slavă lui Dumnezeu!

M-a privit meditativ, fără să spună nimic... După luni de zile am aflat că obisnuiesc să facă astfel de lucruri prin invocarea duhurilor rele, fie pentru a-i speria pe cei care nu se arată cooperanti, fie pentru a-i vrăji cu scopul de a-i determina să rămână acolo definitiv. Cunosc o femeie germană care a înnebunit după toate cele pe care i le făcuseră. Peste câteva zile, a venit Shivananda în persoană si mi-a propus să urc la etaj, deoarece mi se dăduse o cameră gresită! Eu am păstrat-o însă pe cea veche. De atunci au început cu totii să mă privească ciudat... Simteau că Cineva mai puternic mă ocroteste, iar eu - că venise timpul să plec...»“.

Vedem asadar că „nepotul“ (Niranjananda) a utilizat împotriva mea aproximativ aceleasi tehnici si metode pe care le folosise „bunicul“ (Shivananda) împotriva maicii Gavrilia. Cu alte cuvinte, nu este nicidecum vorba despre întâmplări izolate, ci avem de-a face cu o întreagă traditie „spirituală“ (mai bine zis demonică) ce se transmite din generatie în generatie.

Un alt element constant al acestei traditii este si zeificarea gurului. Iată ce se relatează pe această temă în cartea despre maica Gavrilia:

„Insă ceea ce a uimit-o din primele zile era faptul că în filosofia indiană gurul este socotit de către discipolii si fidelii săi drept încarnare a lui Dumnezeu. îl tratează ca pe un idol în carne si oase, cad jos si i se închină, întocmind slujbe sfinte în cinstea lui, asa cum procedează si cu ceilalti zei ai lor. îmi amintesc că maica ne povestea odată în ce situatie dificilă s-a aflat la aniversarea nasterii lui Shivananda, când aveau loc multe manifestări sărbătoresti în prezenta a sute de «credinciosi». La un moment dat i-au oferit să bea din ligheanul cu lapte în care tocmai îsi spălase picioarele marele guru! Fulgerător, ea L-a rugat pe Dumnezeu să-i arate ce să facă. Si răspunsul a venit îndată: si-a băgat pur si simplu mâinile în lapte. Când au întrebat-o de ce nu băuse precum toti ceilalti, le-a răspuns cu un aer foarte serios (ca să nu-i rănească): «Asa facem noi în tara noastră». într-adevăr, maica a avut un dar minunat al spontaneitătii cuvântului până la sfârsitul vietii.

Acest cult al persoanei lovea însă în Adevărul lui Hristos din lăuntrul ei. Ii spunea Elenei Virvu: «Am întâlnit acolo o asceză aspră, post, sărăcie de bunăvoie, lepădare de rude. Am întâlnit însă si multe exagerări. De pildă, i se închină gurului ca unui zeu, iar acesta acceptă închinarea fără nici o rezervă. într-o zi, l-am întrebat pe unul dintre ei:

- Cum de acceptati asa ceva?

Mi-a răspuns sec:

- Nu putem sparge traditia poporului!»“.

Si după toate acestea, au impertinenta de a se afisa drept difuzori de „stiintă“, făcând cu obstinatie uz de sintagme precum „universitate spirituală“, „stiinta yoga“, si altele asemenea...

Maica Gavrilia l-a cunoscut si pe gurul Sai Baba, care se declara pe sine Dumnezeu, superior tuturor „zeilor“ cunoscuti, inclusiv lui Hristos. Despre acest episod îsi aminteste doamna Bachon, o veche prietenă a sa frantuzoaică:

„îmi povestea că pe vremea când se afla în India si lucra la un spital, s-a întâmplat să treacă pe acolo Sai Baba, însotit de niste americani care se minunau de «trucurile» lui magice... Producea diverse materializări si transmutări ale unor bijuterii din aur si argint. Când a văzut-o pe maica Gavrilia, a încercat să-i facă o demonstratie asemănătoare, cu câteva pietricele de râu. împiedicat de rugăciunea ei, n-a putut face însă absolut nimic...“.

In legătură cu acest autoproclamat zeu si mesia, voi evoca în treacăt si o scenă anecdotică pe care mi-a povestit-o maica însăsi. Sai Baba îsi trata adeptii cu niste „prăjiturele“ pe care le făcea din nisipul de pe malurile râului. Toti discipolii săi se minunau si îngurgitau cu mare evlavie „binecuvântările“. Sezând acolo si discutând cu o străină, s-a apropiat de ea pentru a-i oferi aceeasi „tratatie“. Aceasta însă 1-a refuzat cu cel mai candid zâmbet, obiectând: „Si dacă în stomacul meu vor redeveni nisip, cum o mai scoatem la capăt?“.

Simt nevoia să fac în acest punct o precizare personală, tocmai pentru a nu risca cumva să fiu interpretat gresit.

Simpatizez enorm poporul indian. De altfel, mi-as fi dorit mult să-i pot ajuta cumva pe oamenii de acolo, în marea lor sărăcie si durere. Părintele Paisie afirma despre indieni că sunt un popor cu o profunzime spirituală distinctă, că manifestă îmbucurătoare nelinisti si căutări spirituale. Spunea admirativ despre ei: „Inima nu li se umple de suruburi si table. Au dorul acela după Dumnezeu, dar se află în rătăcire. Diavolul îi înseală si îi ¦mutilează duhovniceste. Dacă acest popor L-ar cunoaste pe Hristos, cu inima pe care o are, ar spori nespus de mult“.

Am întâlnit un număr mare de indieni animati de cele mai altruiste si mai nobile sentimente. Eu mă împotrivesc exclusiv traditiei lor „spirituale“. Mă împotrivesc Diavolului care se ascunde în spatele abilitătilor supranaturale ale gurusilor, nicidecum oamenilor însisi, ci mă rog ca Hristos să-i elibereze din robia vicleanului lor stăpân si să-i aseze în Rai. Cea mai arzătoare dorintă si mai potrivită rugăciune a mea este ca poporul indian să cunoască ortodoxia, să-L afle pe Hristos, si să-si salveze totodată societatea de sistemul represiv al castelor pe care 1-a impus traditia brahmană.



>> CAPITOLUL URMATOR >>



MARII INITIATI AI INDIEI SI PARINTELE PAISIE

Cuvânt către cititor
Referintă biografică

PARTEA INTAI - ÎMBOLDIREA SPRE RĂU
Rădăcinile mele
Aris hipnotizatorul
Alexandra
Cineva invizibil mă loveste
Un vis ciudat
Demostene masonul

PARTEA A DOUA - AJUTORUL DUMNEZEIESC
Prima vizită în Sfântul Munte
Intâlnirea mea cu Bătrânul Paisie
"Cu ce drept te amesteci în viata mea?"
Crucea izvorăste mireasmă
Vedenia
Primele mele încercări "duhovnicesti"
"Micile" harisme ale bătrânului
"Metoda" învătăturii bătrânului - Duhul Sfânt
Marea binecuvântare
Ingerul păzitor

PARTEA A TREIA - ÎNTRE DOUĂ TRADITII SPIRITUALE
Intâlnirea cu Swami Yogamukananda
Mind control - "Nu tot ce străluceste este aur..."
"Tras de păr" către Sfântul Munte
Coiful duhovnicesc
Lămurire

PARTEA A PATRA - VIATA MEA ÎN INDIA
India
Intâlnirea la Benares
Călătoria către Babaji - "zeul" întrupat
Himalaya: în ashramul "dascălului dascălilor"
La New Delhi, în ashramul lui Shri Aurobindo
La Mongyr: ashramul lui Satyananda
Oamenii ashramului
Allahabad: a doua întâlnire cu Babaji
Evenimentele spirituale
Mărturia Maicii Gavrilia
Ce am descoperit în biblioteca lor
Din nou în ashramul lui Shri Aurobindo

PARTEA A CINCEA - DUPĂ INDIA, ÎNAPOI ÎN GRECIA
Revenirea în Sfântul Munte
Lumină sau întuneric
Diavolul, îngerul si Maica Domnului
"Operatia"
Mos Ilie ....
Să nu-L ispitesti pe Domnul Dumnezeul tău
Tufa de dafin
Bătrânul străluceste
Vindecarea creierului
Armata
Bătrânul Porfirie
Rugăciunea si mantra
Dumnezeiasca împărtăsanie
Tainele crestine si lucrările magice

PARTEA A SASEA - CUGET, DECI EXIST
Efecte sociale ale învătăturii de credintă în hinduism si crestinism
Yoga: religie sau stiintă?
"Viata armonioasă" sau tehnica înselării
Inviere sau reîncarnare?
Influenta practicii yoga asupra trupului si a mintii
"Dumnezeii" hinduismului
Idolii neamurilor sunt demoni
Meditatie si autohipnoză
Epilog